Részletes útmutató az Europass önéletrajz használatához

3

Részletes útmutató az Europass önéletrajz használatához

(http://europass.cedefop.eu.int/)


Hogyan fogalmazzuk meg Europass önéletrajzunkat (CV)?

Vegye igénybe az online interfészt, vagy töltse le az önéletrajz-sablont:

Egyrészt

  1. használhatja az Europass weboldalon rendelkezésre álló online interfészt (http://europass.cedefop.eu.int). Ekkor az önéletrajza elmenthető az Ön által kiválasztott címjegyzékbe;

vagy

  1. az Ön által kiválasztott nyelven letöltheti az önéletrajz-sablont (Microsoft Word vagy rtf dokumentumként) ugyanarról a weboldalról, és elmentheti a számítógépe merevlemezére; ezt követően töltse ki a jobb oldali oszlopban lévő rovatokat, és írja be személyes adatait.

 

Ha segítségre lenne szüksége, tanulmányozza a http://europass.cedefop.eu.int/ oldalon található minta önéletrajzokat.

A következőképpen töltse ki az egyes fejezeteket

Fontos:

  • ne változtasson a baloldalon lévő oszlop megfogalmazásán;

  • a sablon formátumát és a betűtípust hagyja változatlanul.




Europass

Önéletrajz


Ide illessze be a fényképet, ha szükséges (nem kötelező).

Megjegyzések:

  • a fénykép nem nélkülözhetetlen eleme az önéletrajznak, kivéve, ha a munkáltató kérte.

  • formátum: lehetőleg jpg.


Személyi adatok


Családi név (nevek) / keresztnév

(-nevek)


Tüntesse fel családi nevét (neveit) (lehetőleg csupa nagybetűvel) és keresztnevét

(neveit), (lehetőleg kisbetűkkel), pl.:

Kovács, János

az Ön hazájában érvényes szabályokkal összhangban.

Figyelem: Amennyiben egynél több neve van, elsőként azt tüntesse fel, amelyiket a leggyakrabban használja.


Cím(ek)


Adja meg részletesen a levelezési címét (címeit), ahová a küldeményeit kapni szeretné, pl.:

Rőzse u. 113.

Budapest

1234

Megjegyzések:

  • Azt a címet tüntesse fel, amelyen a leghamarabb elérhető. Amennyiben állandó lakhelye eltér attól a címtől, ahol jelenleg tartózkodik, megadhatja mind a két címet, és tüntesse fel azokat az időpontokat is, amikor az adott címen tartózkodik;

  • A címekben az utca és a házszám, valamint az irányítószám sorrendje országonként eltérő lehet, ezért kövesse a hazájában alkalmazott sorrendet annak érdekében, hogy a küldeményt mielőbb megkapja; ha külföldről jelentkezik, ne feledkezzen meg az országkódról (lásd a minta CV-t);

  • Írország, valamint az Egyesült Királyság és Hollandia esetében az ország nevét teljes egészében ki kell írni:

Dublin 2
Ireland


London SW1P 3AT
United Kingdom

2500 EA Den Haag
Nederland

További részletekért tanulmányozza az intézményközi levelezési útmutatót, elérhető online a http://eur-op.eu.int/code/en/en-cover.htm címen.


Telefonszám(ok)


Azokat a telefonszámokat tüntesse fel, amelyeken meg kívánja kapni az értesítést; ha szükséges, adja meg azokat a napokat és időpontokat, amikor elérhető (annak érdekében, hogy mielőbb kapcsolatba léphessenek Önnel), pl.:

Vezetékes: (36-1)12 34 56 Mobil: (36-20) 2 34 56 78

Megjegyzések:

  • Ha önéletrajzát egy másik országba szeretné küldeni, zárójelben tüntesse fel az ország (nemzetközi) hívójelét, és amennyiben van ilyen, a többi területi kódot is. Ezt a két jelzést kötőjellel kell tagolni.

  • Magát a telefonszámot kettesével csoportosítva írja le, úgy, hogy jobbról balra haladva az utolsó számcsoport legyen háromtagú, amennyiben a számjegyek száma páratlan (a számcsoportokat nem ponttal, hanem szóközzel kell elválasztani.

További részletekért tanulmányozza az intézményközi levelezési útmutatót, elérhető online a http://eur-op.eu.int/code/en/en-cover.htm címen.

Faxszám (faxszámok)

(ha nem fontos, törölje)


Tüntesse fel a faxszámát (számait), és ugyanazokat a szabályokat kövesse, mint a telefonszámok esetében.

E-mail-cím (címek)

(ha nem fontos, törölje)


Tüntesse fel teljes e-mail-címét (címeit), és jelölje meg, hogy magán- vagy munkahelyi e-mailjének a címe, pl.:

bragov@whaoo.com


Nemzetiség

(nem kötelező)


Tüntesse fel a nemzetiségét, pl.:

magyar


Születési idő

(nem kötelező)


Adja meg születési idejét (év/ hó/ nap), pl.:

1963.04.02.


Nemek

(nem kötelező)


Adja meg nemét (férfi / nő) pl.:

férfi


Mely területen szeretne elhelyezkedni /

Foglalkozási ág

(ha nem fontos, törölje)


Jelölje meg, mely területen vagy foglalkozási ágban szeretne elhelyezkedni, pl.:

Adatbázis-kezelő és adminisztrátor

Megjegyzés: Ez a bejegyzés az Ön alapvető kompetenciáinak középpontba helyezésével azonnali áttekintést ad az életrajzáról.


Szakmai tapasztalat

Ennél a címszónál minden jelentősebb betöltött állást külön sorban tüntessen fel, a felsorolást kezdje a legutóbbival.

Megjegyzések:

  • Ha első munkahelyére jelentkezik, ne feledje megemlíteni azokat a munkahelyeket, ahová a képzés során kihelyezték, mivel ezek bizonyítják legelső kapcsolatát a munka világával;

  • Amennyiben még alig rendelkezik szakmai tapasztalattal (például azért, mert éppen most fejezte be az iskolát vagy az egyetemet), először azt az oktatást és a képzést írja le, amiben részt vett (a két címszó sorrendjének megfordításához használja a szövegszerkesztő másolás/beillesztés parancsát), és hangsúlyozza ki azokat a munkahelyeket, ahová a képzés során kihelyezték (lásd az online példákat);

  • A tömörség érdekében koncentráljon azokra a munkahelyi tapasztalatokra, amelyek nyomatékot adnak jelentkezésének. Ne hagyja ki azokat a tapasztalatot, amelyek értékesek lehetnek még akkor is, ha nincsenek közvetlen kapcsolatban annak az állásnak a profiljával, amelyikre éppen jelentkezik (pl. külföldön eltöltött idő, olyan munka, amelynek során nyilvánossággal került kapcsolatba stb.);

  • Másolja át a tblázatot (a szövegszerkesztő másolás/beillesztés parancsával) annyiszor, ahányszor csak szükséges. A címszavak törléséhez használja a szövegszerkesztő "Táblázat" menüjének parancsait.

Időpontok

1

Írja be az időpontokat, amelyek jelzik, hogy mennyi időt töltött el a szóban forgó munkahelyen, pl.:

1994. márciustól 1999. decemberig

Foglalkozás vagy betöltött pozíció


Tüntesse fel a foglalkozás megnevezését vagy az állás jellegét, pl.:

teherautó-szerelő, karbantartó technikus, recepciós

Fő tevékenységek és feladatok


Írja le fő tevékenységeit és feladatait, pl.:

Számítógépek karbantartása

vagy

Kapcsolattartás a szállítókkal

vagy

Parkok és kertek karbantartása

Ha szükséges, mennyiségileg is határozza meg a feladatait (a munkaidő százalékában, az egyes foglalkozásokban eltöltött időtartam megjelölésével stb.).

A munkaadó neve és címe


Tüntesse fel a munkaadó nevét és címét, pl.:

A&D Kft.., Érd 2030 Ló u. 12, Magyarország

Megjegyzés: ha fontos, adjon meg további információkat is (telefon, fax, e-mail vagy honlap), pl.:

Tel.: (36-1) 123 45 67 – Fax (36-1) 123 45 68 – E-mail: ad@webcom.hu

Weboldal: www.ad.hu

Foglalkozási ág vagy ágazat


Jelölje meg a munkaadó tevékenységi körét vagy az ágazatot, pl.:

Közlekedés és logisztika

vagy

Könyvvizsgálat

vagy

Gépjárműalkatrészek gyártása


Oktatás és képzés

Ennél a címszónál minden egyes befejezett képzést külön tüntessen fel, vagyis minden olyat, amelyről bizonyítványt kapott; kezdje a felsorolást a legutóbbival.

Megjegyzések:

  • Amennyiben még alig rendelkezik szakmai tapasztalattal (például azért, mert éppen most fejezte be az iskolát vagy az egyetemet), először azt az oktatást és a képzést írja le, amiben részt vett (a két címszó sorrendjének megfordításához használja a szövegszerkesztő másolás/beillesztés parancsát);

  • Nem szükséges minden iskolai végzettséget feltüntetni: ha egyetemi diplomával rendelkezik, ne kezdje a felsorolást az általános iskolával; azokra a végzettségekre összpontosítson, amelyek a jelentkezés szempontjából jelentőséggel bírnak;

  • Másolja át a táblázatot (a szövegszerkesztő másolás/beillesztés parancsával) annyiszor, ahányszor csak szükséges. A címszavak törléséhez használja a szövegszerkesztő "Táblázat" menüjének parancsait.

Időpontok


Írja be az időpontokat, amelyek jelzik, hogy mennyi időt töltött el a szóban forgó képzésben, pl.:

1994. szeptembertől 1998. júniusig.


A megszerzett képesítés neve


Írja be a megszerzett képesítés pontos nevét, pl.:

Idegenforgalmi ügyintéző


Fő tantárgyak/a mesterséggel összefüggő készségek


Foglalja össze a szóban forgó képzés során tanult legfőbb tantárgyakat vagy a mesterséghez szükséges készségeket, és ha a tömörség érdekében szükséges, csoportosítsa őket, pl.:

Általános

  • angol nyelv, matematika, idegen nyelv (spanyol)

  • testnevelés és sport

Mesterségbeli

  • az adott mesterségben használt módszerek (hagyományos kenyér készítése, különleges kenyerek, torták és sütemények készítése)

  • az élelmiszerekkel és berendezésekkel összefüggő alkalmazott tudományok (mikrobiológia, biokémia, higiénia)

  • szakmai technológia (alapelvek, higiénia és biztonság)

  • a szakma, valamint annak gazdasági, jogi és szociális összefüggéseinek ismerete

Megjegyzés: vonjon össze címszavakat, és hívja fel a figyelmet azokra a mesterségbeli készségeire, amelyek az állás elnyerése esetén hasznosak lennének.

Az oktatást és képzést nyújtó szervezet neve és típusa


Tüntesse fel a látogatott oktatási intézmény nevét (ha szükséges a címét is) és típusát, pl.:

Szolnoki Főiskola/Külgazdasági szak

Szolnok

5100

Országos vagy nemzetközi besorolási szint

(ha nem fontos, törölje)


Amennyiben a végzettségi szint megfelel egy létező országos vagy nemzetközi besorolási rendszernek, a szóban forgó végzettségen belül nevezze meg a szintet (országos besorolás, ISCED stb.).

Ha szükséges, kérdezze meg azt a testületet, amely a képesítést adta.

Pl:

OKJ szám: 52 7872 03

ISCED 97-esszerinti besorolás: 4 CV

Ha további információkat szeretne megtudni az UNESCO által kidolgozott ISCED-ről (iskolai végzettségek nemzetközi szabvány besorolása) látogassa meg a következő honlapot:

http://www.uis.unesco.org/SABLON/pdf/isced/ISCED_A.pdf


Egyéni készségek és kompeenciák

Ezt az oldalt olyan készségek és kompetenciák bemutatására szánták, amelyeket az egyén élete és pályafutása során szerzett meg, ám nem feltétlenül rendelkezik ezekről hivatalos bizonyítvánnyal vagy oklevéllel. Másként megfogalmazva a célja az, hogy teljes képet adjon az Ön készségeiről és kompetenciáiról. Az alábbi címszavak (nyelvtudás, szociális, szervezési, műszaki, számítástechnikai, művészi és más készségek és kompetenciák) lehetővé teszik, hogy felsorolja mindazokat a készségeit és kompetenciáit, amelyeket vagy az oktatás és képzés (tanulmányok) során, vagy pedig szemináriumokon, továbbképzéseken, illetve egyéb nem iskolarendszerű keretek között (mestersége gyakorlása közben vagy szabad idejében végzett tevékenység során) szerzett meg.

Általános megjegyzés: Töröljön minden olyan címszót, amelynél nincs különösebb mondanivalója, használja a szövegszerkesztő "Kivágás" parancsát

Anyanyelv(ek)


Tüntesse fel anyanyelvét (nyelveit), pl.:

MAGYAR


Egyéb nyelv(ek)

(ha nem fontos, törölje)

Megjegyzés: az alábbi részben tüntesse fel idegen nyelvi készségeit és kompetenciáit. Ehhez használja az Európa Tanács által kidolgozott önértékelő skálát, amit azzal a céllal készítettek, hogy segítsen felmérni az embereknek saját idegennyelv-tudásuk szintjét a szövegértés, a beszéd és az írás terén (lásd a címszó alatti útmutatót).



Nevezze meg a nyelvet, pl.:

Spanyol

Nevezze meg a nyelvet, pl.:

Francia

(a nyelvek számának megfelelően szúrjon be vagy töröljön oszlopokat, ehhez használja a szövegszerkesztő "Táblázat" menüjét)

Szövegértés




- Hallott szöveg megértése


Jelölje meg a szintet (lásd az alábbi útmutatót), pl.:

Gyakorlott nyelvhasználó (C2)

Jelölje meg a szintet (lásd az alábbi útmutatót), pl.:

Független felhasználó (B2)

- Olvasás


Jelölje meg a szintet (lásd az alábbi útmutatót), pl.:

Felsőfok (C2)

Jelölje meg a szintet (lásd az alábbi útmutatót), pl.:
Középszint (B 1)

Beszéd




- Kommunikációs készség


Jelölje meg a szintet (lásd az alábbi útmutatót), pl.:

Felsőfok (C1)

Jelölje meg a szintet (lásd az alábbi útmutatót), pl.:

Középszint (B1)

- Beszédkészség


Jelölje meg a szintet (lásd az alábbi útmutatót), pl.:

Felsőfok (C1)

Jelölje meg a szintet (lásd az alábbi útmutatót), pl.:

Középszint (B2)

Írás


Jelölje meg a szintet (lásd az alábbi útmutatót), pl.:

Felsőfok (C1)

Jelölje meg a szintet (lásd az alábbi útmutatót), pl.:

Középszint (B1)


Útmutató az önértékelő skála használatáho

Az önértékelő skála az Európai Tanács által a nyelvtudás értékelésére kidolgozott hatszintű közös európai referenciakereten alapul.

A skála a következő három tág szintből tevődik össze:

  • Alapszint (A1 és A2 szint);

  • Középszint (B1 és B2 szint);

  • Felsőfok (C1 és C2 szint).

Ahhoz, hogy felmérhesse idegennyelv-tudásának szintjét, olvassa el az alábbi meghatározásokat, majd írja be a megfelelő szintet (pl. felsőfok - C2) az önéletrajza megfelelő rovatába (hallott szöveg megértése, olvasás, beszéd, szóbeli érintkezés, szóbeli teljesítmény és írás).

Szövegértés

Hallott szöveg megértése

A 1: Amikor lassan és érthetően beszélnek, megértem az ismerős szavakat és az önmagamra, a családomra és a közvetlen környezetemre vonatkozó, legalapvetőbb kifejezéseket.

A 2: Megértem a legközvetlenebbül a saját személyemmel összefüggő területekre vonatkozó, leggyakrabban használt kifejezéseket és szavakat (pl. a legalapvetőbb személyes és családi információkat, úgy mint a vásárlás, helyi környezet, foglalkoztatás). Megértem a rövid, világos, egyszerű üzenetek és közlemények lényegét.

B 1: Megértem az ismerős témákról a munkám során, az iskolában és a szabad időmben stb. rendszeresen hallott érthető és szabályos beszéd lényegét. Megértem a különböző közismert témákról vagy személyesen és szakmailag engem érdeklő témákról szóló rádió- és TV-műsort, ha az előadás viszonylag lassú és érthető.

B 2: Megértem a hosszú beszédeket és előadásokat, és még a bonyolult érveléseket is, feltéve, hogy a téma viszonylag ismerős számomra. A legtöbb televíziós híradást és a mai témákról készült műsorokat is megértem. A szabályos nyelvjárásban készült filmek többségét megértem.

C 1: Megértem a hosszú beszédeket még akkor is, ha azok nem érthetően szerkesztettek, és az összefüggések csak jelzésszerűek és nem egyértelműek. A televíziós műsorokat és filmeket is különösebb erőfeszítés nélkül megértem.

C 2: Semmilyen beszédfajtának a megértésével sincsenek problémáim, legyen az élő, felvételről sugárzott vagy gyors anyanyelvi beszéd, amennyiben van időm arra, hogy hozzászokjam a kiejtéshez.

Olvasás

A 1: Megértem az ismerős neveket, szavakat és az egyszerű mondatokat, például feliratokon és posztereken vagy katalógusokban.

A 2: El tudok olvasni egészen rövid, egyszerű szövegeket. Felismerek bizonyos kikövetkeztethető információkat egyszerű, hétköznapi anyagokban, például hirdetésekben, prospektusokban, étlapokon és menetrendekben, és megértem a rövid, egyszerű magánleveleket.

B 1: Megértem az olyan szövegeket, amelyek főleg a leggyakrabban használt hétköznapi vagy a munkával kapcsolatos kifejezéseket tartalmazzák. Megértem a magánlevelekben leírt eseményeket, érzéseket és kívánságokat.

B 2: El tudok olvasni olyan cikkeket és beszámolókat, amelyek kortárs problémákkal foglalkoznak, és amelyekben a szerzők egy adott véleményt vagy nézőpontot képvisel. Megértem a kortárs prózairodalmat.

C 1: Megértem hosszú, bonyolult szövegeket, legyenek azok irodalmiak vagy tényszerűek, és felismerem a stílus megkülönböztető sajátosságait. Megértem a szakcikkeket és a terjedelmesebb műszaki leírásokat, még akkor is, ha nem állnak kapcsolatban az én szakterületemmel.

C 2: Gyakorlatilag mindenfajta leírt szöveget megértek, ideértve az elvont, szerkezetileg vagy nyelvészeti szempontból összetett szövegeket, úgy mint a kézikönyveket, szakmai értekezéseket és irodalmi műveket.

Beszéd

Kommunikációs készség

A 1: Képes vagyok egyszerűen kifejezni magamat, feltéve, hogy a másik személy hajlandó lassabban elismételni vagy újra megfogalmazni a mondatait, és segít nekem szavakba foglalni azt, amit mondani akarok. Fel tudom tenni és meg tudom válaszolni a legszükségesebb és általam ismert témákra vonatkozó egyszerű kérdéseket.

A 2: Képes vagyok kommunikálni egyszerű és közvetlen információcserét igénylő, egyszerű és rutinszerű feladatok elvégzése során általam ismert témákban és tevékenységek közben. Meg tudok oldani társasági szituációkat, még akkor is, ha általában nem értek mindent eléggé ahhoz, hogy önállóan folytatni tudjam a beszélgetést.

B 1: A legtöbb általában előforduló helyzetben feltalálom magam, amikor olyan országban utazgatok, ahol az adott nyelvet beszélik. Felkészülés nélkül is részt tudok venni beszélgetésekben olyan témákkal kapcsolatban, amelyeket ismerek, személyes érdeklődési körömhöz vagy a hétköznapi élethez tartozik (pl. család, hobbi, munka, utazás és időszerű események).

B 2: Képes vagyok olyan szintű folyékonysággal és spontaneitással kifejezni magamat, ami lehetővé teszi számomra a nyelvet anyanyelvként használó személyekkel való kommunikációt. Képes vagyok aktívan részt venni ismerős témákról folytatott vitákban, és elmagyarázni vagy megvédeni az álláspontomat.

C 1: Folyékonyan és természetesen tudom kifejezni magam, minden különösebb erőfeszítés nélkül megtalálom a szavakat. Rugalmasan és hatásosan tudom használni a nyelvet társasági és szakmai célokra. Pontosan meg tudok fogalmazni eszméket és véleményeket, és könnyedén hozzáilleszteni a mondanivalómat a társalgásban részt vevők véleményéhez.

C 2: Erőfeszítés nélkül részt tudok venni bármilyen beszélgetésben vagy vitában, és elég jól ismerem a köznyelvi fordulatokat és a fesztelen stílust. Folyékonyan tudom kifejezni magam, és pontosan vissza tudom adni a jelentések finomabb árnyalatait. Ha mégis problémám lenne, olyan simán meg tudom változtatni, és át tudom szerkeszteni a mondatot, hogy a többiek ezt észre sem veszik.

Beszédkészség

A 1: Képes vagyok egyszerű kifejezéseket és mondatokat alkotni, hogy elmondjam, hol élek, és kiket ismerek.

A 2: Képes vagyok kifejezésekből és mondatokból sort alkotni, és egyszerű módon jellemezni a családomat és más embereket, életkörülményeiket, tanulmányaimat és jelenlegi vagy a legutóbbi munkahelyemet.

B 1: Egyszerű stílusban össze tudok kötni kifejezéseket, hogy leírjak eseményeket, vagy hogy elmondjam élményeimet, álmaimat, reményeimet és vágyaimat. Röviden meg tudom indokolni, és el tudom magyarázni véleményemet és a terveimet. El tudok mondani történeteket vagy egy könyv vagy film cselekményét, és leírni ezzel kapcsolatos érzéseimet.

B 2: Érthető, részletes leírást tudok adni számos, az érdeklődési körömhöz tartozó témában. El tudom magyarázni a véleményemet időszerű témákról, megemlítve a különböző szempontok lehetséges előnyeit és hátrányait.

C 1: Érthető, részletes leírást tudok adni bonyolult, részterületeket magukba foglaló témákról, eredeti nézetek kifejtésével, végül pedig megfelelő következtetések levonásával.

C 2: Érthető, folyékony leírást és érveket tudok nyújtani a szövegkörnyezethez pontosan illő stílusban és olyan logikai szerkezetben, ami megkönnyíti a hallgató számára, hogy felfedezze és megjegyezze a fontos részleteket.

Írás

A 1: Meg tudok írni rövid, egyszerű képeslapokat, például nyári utazásról küldött üdvözleteket. Ki tudok tölteni nyomtatványokat, feltüntetni személyes adataimat, például beírni a nevemet, nemzetiségemet és a címemet egy szállodai bejelentő nyomtatványra.

A 2: Le tudok írni rövid, egyszerű megjegyzéseket és üzeneteket. Meg tudok írni nem túl bonyolult magánleveleket, például valakinek egy köszönőlevelet a szívességéért cserébe.

B 1: Le tudok írni egyszerű összefüggő szövegeket olyan témákról, amelyek ismerősek számomra, vagy ha érdeklődési körömhöz tartoznak. Meg tudok írni magánleveleket, amelyben elmesélem élményeimet és benyomásaimat.

B 2: Részletes és érthető leírást tudok adni számos olyan témáról, amely ismerős a számomra, vagy az érdeklődési körömhöz tartozik. Képes vagyok tanulmányok, beszámolók megírására, amelyekben információkat vagy indoklást adok egy adott nézőpont védelmében, vagy az ellen. Meg tudok írni leveleket, amelyekben kiemelem a személyemmel összefüggő jelentős eseményeket és élményeket.

C 1: Jól megszerkesztett szövegben ki tudom fejezni mondanivalómat, és röviden ki tudom fejteni nézőpontomat. Tudok bonyolult témákról levelet, tanulmányt vagy beszámolót írni, amelyben alátámasztom a szerintem leglényegesebb szempontokat. Meg tudom választani azt a stílust, ami a legmegfelelőbb a képzeletbeli olvasó számára.

C 2: Világos, zökkenőmentes, megfelelő stílusú szöveget tudok írni, pl. bonyolult leveleket, beszámolókat és cikkeket, amelyekben a logikai felépítés hatékonyan segíti a hallgatót a lényeges információk észrevételében és felidézésében. Szakmai és irodalmi szövegekről összefoglalót, értékelést tudok írni.

A teljes önértékelő skála az Európai Tanács honlapján megtalálható:

Megjegyzések:

  • ha rendelkezik olyan bizonyítvánnyal, amely tanúsítja kompetenciáját (mint pl. a TOEIC – Nemzetközi Kommunikáció Angol nyelvvizsga), jelölje meg a szintet és a megszerzés időpontját;

  • ne becsülje szintjét a valóságosnál magasabbra, mert azt az interjú alkalmával könnyen ellenőrizhetik!

Szociális készségek és kompetenciák

(ha nem fontos, törölje)



Miről beszélünk?

A szociális készségek és kompetenciák a többi emberrel való együttélés és munka eszközei, olyan helyzetekben, ahol a kommunikáció fontos szerepet játszik, és olyan szituációkban, ahol a csapatmunka elengedhetetlen (például a kultúrában és a sportban), valamint multikulturális környezetben stb.

Jellemezze saját szociális készségeit és kompetenciáit, pl.:

  • csapatszellem;

  • megfelelő alkalmazkodási készség multikulturális környezetben, amelyet külföldön végzett munkám során szereztem;

  • jó kommunikációs készségek, amelyeket értékesítési igazgatói munkám során szereztem.

Részletezze, hogy milyen körülmények között szerezte tapasztalatait (képzés, munka, szemináriumok, önkéntes vagy szabadidős tevékenységek során stb.).


Szervezőkészségek és kompetenciák

(ha nem fontos, törölje)



Miről beszélünk?

A szervezési készségek és kompetenciák emberek, projektek és költségvetések koordinációjára és adminisztrációjára vonatkoznak, legyen az a munkahelyen, önkéntes munka keretében (például kultúra és sport) vagy az otthoni környezetben stb.
Írja le szervezési készségeit és kompetenciáit, pl.:

  • vezető állás (jelenleg egy 10 emberből álló csapatért felel);

  • szervezőkészség (logisztikai szakmai tapasztalat);

  • kellő projekt- vagy csapatirányítási tapasztalat.

Írja le azt is, hogy milyen környezetben szerezte meg ezt a készséget (képzés, munka, szemináriumok, önkéntes vagy szabadidős tevékenységek során stb.).


Műszaki készségek és kompetenciák

(ha nem fontos, törölje)



Miről beszélünk?

Műszaki készségek és kompetenciák a számítógépen kívüli különleges berendezések, gépek stb. tökéletes ismeretére utalnak, illetve valamilyen speciális szakterületen szerzett műszaki készségekre és kompetenciákra (gyáripar, egészségügy, bankszektor stb.).

Írja le műszaki készségeit és kompetenciáit, pl.:

  • megfelelő készség minőségellenőrzési folyamatok irányítására (az osztályon az én feladatom volt a minőségellenőrzés és a könyvvizsgálat);

Írja le, hogy milyen környezetben szerezte meg ezt a készséget (képzés, munka, szemináriumok, önkéntes vagy szabadidős tevékenységek stb.).


Számítógép-felhasználói készségek és kompetenciák

(ha nem fontos, törölje)



Miről beszélünk?

A számítógép-felhasználói készségek és kompetenciák szövegszerkesztésre és egyéb alkalmazásokra, adatbázis-kezelésre, az Internet ismeretére, magas szintű készségekre (programozás stb.) vonatkozik.
Írja le számítógép-felhasználói készségeit és kompetenciáit, pl.:

  • a icrosoft Office™ eszközök (Word, Excelés PowerPoint) megfelelő ismerete;

  • grafikai tervezési alkalmazások (Adobe Illustrator™, PhotoShop™) alapszintű ismerete.

Megjegyzések:

  • A számítógép-felhasználói készségek és kompetenciák felmérésére és elismerésére lehetőség van az európai számítógép-felhasználói jogosítvány (ECDL) megszerzésével, amely egy nemzetközileg elismert kompetenciaszabvány, és ami azt tanúsítja, hogy birtokosa rendelkezik mindazokkal a készségekkel és tudással, amelyekre a számítógép alapvető eredményes és hatékony felhasználói alkalmazása során szükség van;

  • további információért az ECDL-ről látogassa meg a http://www.ecdl.com/main/index.php honlapot.


Művészi készségek és kompetenciák

(ha nem fontos, törölje)


Itt azokat a művészi készségeit és kompetenciáit sorolja fel, amelyeket értékesnek tart (zene; írás; tervezés stb.) pl.:

ácsmesterség

Írja le, hogy milyen környezetben szerezte meg ezt a készséget (képzés, munka, szemináriumok, önkéntes vagy szabadidős tevékenységek során stb.).


Egyéb készségek és kompetenciák

(ha nem fontos, törölje)


Itt tüntessen fel minden egyéb olyan készséget és kompetenciát, amelyet értékesnek tart, és amelyeket korábbi címszavaknál még nem említett (hobbik; sport, felelősségteljes állás önkéntes szervezetnél), pl.:

- gyalogtúrázás

Írja le, hogy milyen környezetben szerezte meg ezt a készséget (képzés, munka, önkéntes vagy szabadidős tevékenységek stb.).


Gépjármű-vezetői jogosítvány)

(ha nem fontos, törölje)



Itt tüntesse fel, ha van jogosítványa és, hogy az milyen járműkategóriára érvényes, pl.:

B kategória


További információk (ha nem fontos, törölje)



Itt tüntessen fel minden olyan információt, amelyet fontosnak tart (publikációk vagy kutatások; tagság szakmai szervezetekben, katonai adatok [amennyiben fontosnak tartja, hogy megemlítse a katonai szolgálatát], családi állapotát [amennyiben fontosnak tartja, hogy megemlítse], kapcsolattartó személyek vagy referenciaadók [név, pozíció, cím, lásd az alábbi megjegyzést).

Megjegyzések:

  • ne adja meg a kapcsolattartó személy címét anélkül, hogy megkapta volna formális beleegyezését; inkább írja be: "Referenciát érdeklődés esetén adunk", annak érdekében, hogy az önéletrajz ne legyen túl terjedelmes;

  • ha szükséges, adjon rövid leírást publikációiról vagy kutatásairól; részletezze annak típusát (disszertáció, újságcikk, jelentés stb.).


Mellékletek

(ha nem fontos, törölje)


Soroljon fel mindent, amit a önéletrajzhoz mellékelt, pl.:

  • diplomák és egyéb végzettségek másolata, ideértve mindenfajta olyan képzés elvégzésekor kapott bizonyítványt, amely nem járt hivatalos minősítéssel;

  • munkaviszonyról vagy munkavégzésről szóló szolgálati igazolás;

  • publikációk vagy kutatások stb.

Megjegyzések:

  • A mellékleteket logikai sorrendben tüntesse fel (pl. a diplomákat és a munkaviszonyról szóló igazolásokat együtt tüntesse fel, szükség esetén számozza be őket) ezzel segíti az olvasót;

  • soha ne mellékeljen eredeti diplomaokmányokat vagy bizonyítványokat, mivel ezek elveszhetnek; elegendő a fénymásolat is.